Παρασκευή 20 Οκτωβρίου 2023

Το Παρατηρητήριο PlantNet και στα «πρωτάκια»! Μια ακόμα πρόταση και δημοσίευση του ΕργΠΕ-ΕΚΠΑ για την ενσωμάτωση της Επιστήμης των Πολιτών στη σχολική περιβαλλοντική εκπαίδευση

 

Μια ακόμα δημοσίευση της ερευνητικής ομάδας του ΕργΠΕ-ΕΚΠΑ θα βρείτε στον παρακάτω σύνδεσμο. Η παρουσίαση της εργασίας αυτής έγινε στο 7ο Πανελλήνιο Επιστημονικό Συνέδριο της ΕΤΠΕ, και πρόκειται για μια πρόταση και μελέτη περίπτωσης ενσωμάτωσης του Παρατηρητηρίου Πολιτών (ΠΠ) PlantNet σε ένα σχολικό πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης για την Αειφορία (ΠΕΑ) με μικρούς σε ηλικία μαθητές της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης: https://cutt.ly/kwWrBowf

Η υλοποίηση και η έρευνα έλαβε χώρα στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού έργου Cos4Cloud, στο οποίο ο ρόλος του ΕργΠΕ-ΕΚΠΑ είχε να κάνει με την ανάπτυξη εκπαιδευτικών στρατηγικών και την έρευνα για τις δυνατότητες παιδαγωγικής αξιοποίησης της Επιστήμης των Πολιτών (ΕτΠ) στη σχολική πρακτική της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (ΠΕ). Στην εκπαιδευτική δράση που παρουσιάζεται εδώ μαθητές/τριες της Α ́ Δημοτικού με τους γονείς τους έδωσαν ραντεβού μια Κυριακή στον Εθνικό Κήπο της Αθήνας, και με την καθοδήγηση της δασκάλας τους έμαθαν και χρησιμοποίησαν από κοινού το PlantNet, ένα ΠΠ για την παρακολούθηση και καταγραφή της βιοποικιλότητας, ανακαλύπτοντας τα φυτά σε αυτό το εμβληματικό πάρκο της Αθήνας. Η δράση εξελίχθηκε με βάση ένα εκπαιδευτικό σενάριο που σχεδιάστηκε από μέλη της ερευνητικής ομάδας του ΕργΠΕ. Τα δεδομένα που συλλέχθηκαν και αναλύθηκαν εστιάζονται στις απόψεις των παιδιών και των γονέων τους σχετικά με την όλη μαθησιακή εμπειρία και αλληλεπίδραση, καθώς και τους παράγοντες που κινητοποίησαν ή αποθάρρυναν τη συμμετοχή τους. 

Η παρούσα ερευνητική εργασία παρουσιάστηκε στο 7ο Πανελλήνιο Επιστημονικό Συνέδριο «Ένταξη και Χρήση των ΤΠΕ στην Εκπαιδευτική Διαδικασία», που πραγματοποιήθηκε στις 16-18 Σεπτεμβρίου 2022 στην Πάτρα, και δημοσιεύτηκε στα Πρακτικά του Συνεδρίου.

Η πλήρης αναφορά:

Δασκαλάκη, Ζ., Δασκολιά, Μ., & Γκότζος, Δ. (2022). Με το Παρατηρητήριο Πολιτών Pl@ntNet στον Εθνικό Κήπο. Υλοποίηση και αξιολόγηση εκπαιδευτικού σεναρίου στο πλαίσιο ενός εκπαιδευτικού προγράμματος Επιστήμης των Πολιτών και Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης. Στα Πρακτικά του 7ου Πανελλήνιου Επιστημονικού Συνεδρίου «Ένταξη και Χρήση των ΤΠΕ στην Εκπαιδευτική Διαδικασία», (σσ. 209-218). Εργαστήριο Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας (ΕΗΥΕΤ) - Τ.Επ.Ε.Κ.Ε., Πανεπιστήμιο Πατρών, Ελληνική Επιστημονική Ένωση Τεχνολογιών Πληροφορίας & Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση (ΕΤΠΕ). Πάτρα. ISBN: 978-618-83186-7-0

#Cos4Cloud #CitizenScience #CitizenObservatories #PlantNet #EnvironmentalEducation #SustainabilityEducation

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου