Πέμπτη 19 Οκτωβρίου 2023

Μια ακόμη δημοσίευση από την τρέχουσα ερευνητική δραστηριότητα του ΕργΠΕ-ΕΚΠΑ: Τα Παρατηρητήρια Πολιτών PlantNet & OdourCollect στην υπηρεσία της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης για την Αειφορία.

 

Στον παρακάτω σύνδεσμο μπορείτε να έχετε πρόσβαση σε μια ακόμα διεθνή δημοσίευση της ερευνητικής ομάδας του ΕργΠΕ-ΕΚΠΑ, που παρουσιάζει μια άλλη μελέτη περίπτωσης με στόχο την ενσωμάτωση της Επιστήμης των Πολιτών (ΕτΠ) και των Παρατηρητηρίων Πολιτών (ΠΠ) σε σχολικές πρακτικές της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης για την Αειφορία (ΠΕΑ), που έλαβε χώρα στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού έργου Cos4Cloud: https://cutt.ly/NwQ0pwBe

Πρόκειται για μια ακόμα δημιουργική παιδαγωγική πρόταση αξιοποίησης του PlantNet (διεθνές ΠΠ για την καταγραφή και αναγνώριση της βιοποικιλότητας των φυτών) και του OdourCollect (διεθνές ΠΠ για την καταγραφή οσμών). Το εκπαιδευτικό σενάριο σχεδιάστηκε από μέλη της ερευνητικής ομάδας του ΕργΠΕ-ΕΚΠΑ και προσαρμόστηκε για τις ανάγκες διεξαγωγής μιας σειράς εκπαιδευτικών βιωματικών δραστηριοτήτων που απευθύνονταν σε μαθητές/τριες ενός Δημοτικού σχολείου από το νησί της Χίου.

Στόχος των δραστηριοτήτων ήταν η δημιουργία παιδαγωγικά κατάλληλων ευκαιριών μάθησης, που να συμβάλουν στην ανάδειξη της σημασίας του τόπου μέσα από την αναγνώριση της παρουσίας και της αξίας των μη-ανθρώπινων και υλικών στοιχείων ενός κοντινού υγροβιότοπου. Παράλληλα, επιδίωξη ήταν η εμπλοκή των μαθητών/τριών σε δράσεις που θα τους επέτρεπαν να αντιληφθούν τη συνέχεια (παρελθόν, παρόν και μέλλον) του τοπικού περιβάλλοντός τους. Απώτερος στόχος όλων των παραπάνω ήταν η αναζήτηση και διερεύνηση παιδαγωγικών συνεργειών μεταξύ της ΕτΠ και της ΠΕΑ, που να διευκολύνουν την παραγωγή νέας και διαφορετικής γνώσης για το τοπικό περιβάλλον, καθώς και η εξοικείωση μικρών μαθητών/τριών με την ΕτΠ και την επιστημονική έρευνα.

Η παρούσα ερευνητική εργασία παρουσιάστηκε στο 15ο Διεθνές Συνέδριο για την Εκπαίδευση, την Έρευνα και την Καινοτομία με τίτλο ICERI22, που έλαβε χώρα στις 7-9 Νοεμβρίου 2022 στη Σεβίλλη της Ισπανίας, και δημοσιεύτηκε στα Πρακτικά του Συνεδρίου.

Η πλήρης αναφορά:

Daskolia, M., Pappa, M., Joly, A., Bonnet, P., Arias, R., Piera, J., & Soacha, K. (2022).  Integrating Citizen Observatories into school Environmental Education for Sustainability: Design and evaluation of a case study engaging students with Pl@ntnet and Odourcollect. In L. Gómez Chova, A. López Martínez, & J. Lees (Eds.), 15th Annual International Conference of Education, Research and Innovation (ICERI2022) Proceedings, (pp. 5479-5489). IATED Academy. Seville, Spain. ISBN: 978-84-09-45476-1. DOI: 10.21125/iceri.2022.1345

#Cos4Cloud #CitizenObservatories #PlantNet #OdourCollect #CitizenScience #NewMaterialism #EnvironmentalEducation #SustainabilityEducation

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου