Παρασκευή 27 Οκτωβρίου 2023

Ερευνητική δραστηριότητα του ΕργΠΕ-ΕΚΠΑ με θέμα το «αειφόρο σχολειό» - Περιβαλλοντική εμπειρία μαθητών προσχολικής ηλικίας στο αστικό πάρκο του σχολείου τους


Συνεχίζοντας πάνω στον θεματικό άξονα του «αειφόρου σχολείου», σήμερα παρουσιάζουμε μία ακόμα ερευνητική εργασία που υπογράφεται από μέλη της ομάδας του ΕργΠΕ-ΕΚΠΑ, η οποία εστιάζεται στην ανάδειξη και διερεύνηση των μαθησιακών ευκαιριών που προσφέρει η διασύνδεση του σχολείου με τους ανοιχτούς χώρους αστικού πρασίνου της γειτονιάς και της κοινότητας.

Με μελέτη περίπτωσης ένα Νηπιαγωγείο και πλαίσιο ένα πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, αξιοποιήσαμε συμμετοχικές και ελάχιστα παρεμβατικές τεχνικές ποιοτικής έρευνας, όπως η «περιπατητική συνέντευξη», για να καταγράψουμε τις αφηγήσεις 5χρονων παιδιών-μαθητών για τις εμπειρίες τους σε ένα οικείο πάρκο που επισκέπτονταν καθημερινά: ποιες οι εξερευνήσεις τους, τα παιγνίδια, οι δραστηριότητές τους και η αίσθηση του τόπου στο συγκεκριμένο πάρκο, έναν χώρο που μοιράζονταν με τους φίλους, τους συμμαθητές, τους δασκάλους και μέλη της οικογένειάς τους;

Τα ευρήματα της έρευνας δείχνουν ότι τα παιδιά όρισαν την εμπειρία τους στο πάρκο με βάση τρεις διαστάσεις. Ως προς:

α) τα φυσικά περιβαλλοντικά χαρακτηριστικά και τις ιδιότητες-ποιότητες του πάρκου,

β) το πάρκο ως έναν χώρο κοινωνικοποίησης και κοινωνικής επαφής, και

γ) τις συναισθηματικές παραμέτρους των συναντήσεών τους μέσα στο πάρκο.

Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι οι τρεις διαστάσεις είναι αλληλένδετες, η μία επηρεάζει και επηρεάζεται από την άλλη, και συνολικά εκφράζουν τις εμπειρίες των παιδιών στον συγκεκριμένο αστικό χώρο πρασίνου.

Η έρευνα δημοσιεύτηκε στο διεθνές επιστημονικό περιοδικό Environmental Education Research.

Εδώ η πλήρης αναφορά του άρθρου:

Daskolia, M., & Chouliara, K. (2023). Into the park: exploring preschool children’s experience in a local urban park. Environmental Education Research. https://doi.org/10.1080/13504622.2023.2237707

#PreschoolChildren #UrbanPark #UrbanGreenSpaces #WalkingInterview #NarrativeResearch #EnvironmentalEducation #SustainabilityEducation

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου