Τετάρτη 18 Οκτωβρίου 2023

Ενσωματώνοντας τα Παρατηρητήρια Πολιτών στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση. Πρόσφατη δημοσίευση από την τρέχουσα ερευνητική δραστηριότητα του ΕργΠΕ-ΕΚΠΑ

 

Στον παρακάτω σύνδεσμο μπορείτε να έχετε πρόσβαση σε μια πρόσφατη δημοσίευση της ομάδας του ΕργΠΕ-ΕΚΠΑ σχετικά με μια μελέτη περίπτωσης που υλοποιήθηκε στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού έργου Cos4Cloud: https://tinyurl.com/ycknbune

Στη μελέτη περίπτωσης αυτή σχεδιάσαμε, υλοποιήσαμε και εξετάσαμε ερευνητικά μια παιδαγωγική πρόταση δημιουργικής ενσωμάτωσης της Επιστήμης των Πολιτών (ΕτΠ) και ενός Παρατηρητηρίου Πολιτών (ΠΠ) για τη βιοποικιλότητα σε μια σχολική δράση Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης για την Αειφορία (ΠΕΑ).

Με βάση ένα εκπαιδευτικό σενάριο που σχεδιάστηκε από μέλη της ερευνητικής ομάδας του ΕργΠΕ-ΕΚΠΑ, οργανώθηκε και πραγματοποιήθηκε μια εκπαιδευτική εκδρομή μαθητών της περιβαλλοντικής ομάδας ενός Λυκείου της Αττικής στο Εθνικό Πάρκο Πάρνηθας. Στόχος η συλλογή διαφορετικών ειδών επιστημονικών δεδομένων σχετικά με τις επιπτώσεις της μεγάλης πυρκαγιάς που είχε κάψει σχεδόν τον μισό πυρήνα του Πάρκου το 2007, για την καλύτερη κατανόηση των πολλαπλών πτυχών της κλιματικής αλλαγής μέσα από μια διεπιστημονική εξερεύνηση του τοπικού περιβάλλοντος. Οι μαθητές ενεπλάκησαν ενεργά στη συλλογή δεδομένων αφενός με τη χρήση της εφαρμογής του ΠΠ Pl@ntNet για την αναγνώριση και καταγραφή της υπάρχουσας χλωρίδας, αφετέρου στη συλλογή προφορικών μαρτυριών από μέλη μιας εθελοντικής ομάδας για την προστασία του Πάρκου. 

Η δημοσίευση, που παρουσιάστηκε στο 15ο Διεθνές Συνέδριο για την Εκπαίδευση, την Έρευνα και την Καινοτομία (ICERI22, 7-9 Νοεμβρίου 2022, Σεβίλλη, Ισπανία), επικεντρώνεται στην ανάδειξη των διαφορετικών διαστάσεων του όλου σχεδιασμού και των αποτελεσμάτων της μελέτης περίπτωσης, αναδεικνύοντας τόσο την ΕτΠ και τα ΠΠ ως παιδαγωγικό εργαλείο στην ΠΕΑ, όσο και τη διεπιστημονική δυναμική του συνδυασμού της με την προφορική περιβαλλοντική ιστορία.

Η πλήρης αναφορά:

Daskolia, M., Trigatzi, A., Piera, J., Woods, S.M., & Bonnet, P. (2022). Citizen Science and Environmental Oral History in Climate Education: Integrating the Use of a Citizen Observatory for Biodiversity Monitoring in a Climate Change Education Project. In L. Gómez Chova, A. López Martínez, & J. Lees (Eds.), 15th Annual International Conference of Education, Research and Innovation (ICERI2022) Proceedings, (pp. 6974-6983). IATED Academy. Seville, Spain. ISBN: 978-84-09-45476-1. DOI: 10.21125/iceri.2022.1767

#Cos4Cloud #CitizenObservatories #Pl@ntNet #CitizenScience #OralHistory #ClimateHistory #ClimateEducation #EnvironmentalEducation #SustainabilityEducation

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου