Τετάρτη 6 Δεκεμβρίου 2023

Πώς τοποθετούνται φοιτητές/τριες των κοινωνικών-ανθρωπιστικών σπουδών του ΕΚΠΑ απέναντι στην κλιματική αλλαγή;

 

Photo credits: Scarlett Westbrook, BBC

Συνεχίζοντας το αφιέρωμα στην εκπαίδευση για την κλιματική αλλαγή, αναφερόμαστε σε δύο ακόμη δημοσιευμένες εργασίες που εξετάζουν τις γνώσεις, τις πεποιθήσεις και τις ανησυχίες προπτυχιακών φοιτητών/τριών με προέλευση από τις κοινωνικές και ανθρωπιστικές επιστήμες.

Και οι δύο εργασίες βασίζονται σε έρευνα που πραγματοποίησε το ΕργΠΕ-ΕΚΠΑ σε προπτυχιακούς φοιτητές Τμημάτων της Φιλοσοφικής Σχολής του ΕΚΠΑ σχετικά με τις γνώσεις, τις πεποιθήσεις και τις ανησυχίες τους γύρω από την κλιματική αλλαγή. Η ανάλυση των δεδομένων έδειξε ότι οι περισσότεροι/ες φοιτητές/τριες θεωρούν ότι η κλιματική αλλαγή είναι πραγματική και ότι σε μεγάλο βαθμό προκαλείται από τον άνθρωπο, και εκφράζουν την ανησυχία τους γι’ αυτήν. Ωστόσο, διαπιστώνονται κενά, αβεβαιότητα και παρανοήσεις στην κατανόηση διαφόρων παραμέτρων του φαινομένου της κλιματικής αλλαγής και της κλιματικής κρίσης γενικότερα. Στις εργασίες αυτές υπογραμμίζεται επίσης ο κρίσιμος ρόλος της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στην προετοιμασία πιο ευαισθητοποιημένων και υπεύθυνων πολιτών στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, ειδικότερα μέσα από τα ακαδημαϊκά προγράμματα Τμημάτων των κοινωνικών και ανθρωπιστικών σπουδών και επιστημών.

Εδώ η πλήρης αναφορά για τις δύο εργασίες:

Daskolia, M. (2022). Exploring the Beliefs, Concerns and Understandings About Climate Change of Greek University Students from the Social Sciences and Humanities. In W. Leal Filho & E. Manolas (Eds.), Climate Change in the Mediterranean and Middle Eastern Region, (pp. 473-498). Springer, Cham. DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-030-78566-6_23

Daskolia, M. (2022). Climate change literacy and concerns among Greek University students with a non-science background. In 14th International Conference on Education and New Learning Technologies (EDULEARN22) Proceedings, (pp. 10046-10054). Palma, Spain. ISBN: 978-84-09-42484-9. DOI: 10.21125/edulearn.2022.2427

#Humanities #SocialSciences #HigherEducation #UniversityStudents #ClimateEducation #EnvironmentalEducation #SustainabilityEducation


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου